Vytištěno z farních webových stránek http://farnost.katolik.cz/letovice dne 26. dubna 2024.
Pro děti 2
Máma s tátou zavolali Amálku a Vildu do obývacího pokoje. Chtěli s nimi mluvit. Když se všichni usadili, táta dětem přednesl novou, důležitou informaci: „Děti, rozhodli jsme se s maminkou, že bychom pravidelně ve čtvrtek odpoledne chtěli mít trochu času pro sebe, protože máme hodně práce a potřebovali bychom více odpočívat. Budeme spolu možná chodit sportovat. Proto bychom se s vámi chtěli domluvit, že byste vždycky ve čtvrtek po škole chodili na návštěvu k babičce a dědovi a zůstávali tam do večera. Nebo by vás mohli hlídat tady doma, když budete chtít. Co byste tomu řekli?” Vilda ani Amálka nebyli proti. U dědy a babičky bývali vždycky moc rádi. Oba se jim vždycky naplno věnovali a oni se od nich dozvěděli a naučili spoustu nových věcí.
Rodiče měli radost, že děti souhlasí. „Dobře. Zítra je zrovna čtvrtek, tak by vás ve škole a školce vyzvedl děda, ano? My vás pak večer odvezeme autem domů. Pokud si s sebou chcete vzít nějaké hračky, nachystejte si je do batůžku a my vám je k babi a dědovi hodíme po cestě do práce,” rozhodla o dalším postupu maminka. Děti přikývly a odešly do svého pokoje, aby se na první dlouhou návštěvu u prarodičů připravily.
Vilda nejdříve nevěděl, s čím by si chtěl na návštěvě hrát. Nakonec si sbalil do plátěného pytlíku dřevěné koleje s vlakem a vagony, aby si je mohl s dědečkem postavit. Zato Amálka ani chvíli nezaváhala. Věděla, že jí na návštěvě bude stačit její nejoblíbenější plyšák. (Zde možno doplnit plyšáka podle toho, jakého máte k dispozici. Děti mu mohou společně vymyslet jméno.) Jenže ouha. Chodila po pokojíčku tam a zpátky a nemohla ho najít. Podívala se do všech šuplíků a přihrádek, ale plyšák nikde. Dala se do pláče.
Uslyšela to máma a přiběhla za ní. Amálka se jí hned vrhla kolem krku a vzlykala: „Já jsem ztratila svého plyšáčka.” Maminka ji pohladila po vlasech a klidným a soucitným hlasem pravila: „Pojď, Amálko, půjdeme ho společně najít.”
Převrátily spolu skoro celý pokojík naruby, vysypaly všechny krabice s hračkami a odsunuly skříňky. Trvalo to asi půl hodiny, ale nakonec ho přece jen objevily zapadlého za peřiňákem. Amálka měla takovou radost! Až jí vyhrkly slzičky štěstí. I máma se s ní radovala. „Odteď si na něj budu dávat daleko větší pozor. Vždycky ho hezky posadím na svou postel, aby mi už nikam nezapadl,” slíbila Ami.
Rodiče měli radost, že děti souhlasí. „Dobře. Zítra je zrovna čtvrtek, tak by vás ve škole a školce vyzvedl děda, ano? My vás pak večer odvezeme autem domů. Pokud si s sebou chcete vzít nějaké hračky, nachystejte si je do batůžku a my vám je k babi a dědovi hodíme po cestě do práce,” rozhodla o dalším postupu maminka. Děti přikývly a odešly do svého pokoje, aby se na první dlouhou návštěvu u prarodičů připravily.
Vilda nejdříve nevěděl, s čím by si chtěl na návštěvě hrát. Nakonec si sbalil do plátěného pytlíku dřevěné koleje s vlakem a vagony, aby si je mohl s dědečkem postavit. Zato Amálka ani chvíli nezaváhala. Věděla, že jí na návštěvě bude stačit její nejoblíbenější plyšák. (Zde možno doplnit plyšáka podle toho, jakého máte k dispozici. Děti mu mohou společně vymyslet jméno.) Jenže ouha. Chodila po pokojíčku tam a zpátky a nemohla ho najít. Podívala se do všech šuplíků a přihrádek, ale plyšák nikde. Dala se do pláče.
Uslyšela to máma a přiběhla za ní. Amálka se jí hned vrhla kolem krku a vzlykala: „Já jsem ztratila svého plyšáčka.” Maminka ji pohladila po vlasech a klidným a soucitným hlasem pravila: „Pojď, Amálko, půjdeme ho společně najít.”
Převrátily spolu skoro celý pokojík naruby, vysypaly všechny krabice s hračkami a odsunuly skříňky. Trvalo to asi půl hodiny, ale nakonec ho přece jen objevily zapadlého za peřiňákem. Amálka měla takovou radost! Až jí vyhrkly slzičky štěstí. I máma se s ní radovala. „Odteď si na něj budu dávat daleko větší pozor. Vždycky ho hezky posadím na svou postel, aby mi už nikam nezapadl,” slíbila Ami.